Serieuze Zaken®

Creatief bureau voor belangrijk werk

Onze werkwijze

Voor elke opdracht pakken we drie opeenvolgende uitdagingen aan: het verhaal, de vorm en de beleving. Daarbinnen kan telkens modulair gebouwd worden volgens bepaalde deelaspecten van elke structuur om zo tot een passende merkidentiteit te komen.

Elke stap van dit proces is essentieel in het ontwikkelen van een systeem waarin visie en inzicht uiteindelijk emotie en inhoud worden, zodat merken zien waar ze toe in staat zijn en een zinvolle interactie met hun publiek kunnen aangaan.

HET VERHAAL

Een merk wordt gedragen door de mensen die erachter zitten. Om goed te begrijpen wat de vraag precies is, moeten we weten wie ze stelt en waarom. Dit leidt ons tot de essentiële identiteit van het merk, wat op zijn beurt de weerbaarheid en dynamiek in vraag stelt.

Door deze oefening creëren we een cultuur die het merk in positie brengt om competitief en concurrentieel voor de dag te komen. We zorgen voor een efficiënte merkstrategie die met een vooropgesteld budget bepaalt waar, wanneer en hoe het merk aanwezig is binnen zijn marktsegment.

MERKVERHAAL - MERKSTRATEGIE - MERKIDENTITEIT - RESEARCH - POSITIONERING - MARKTONDERZOEK

DE VORM

Met een duidelijk plan wordt de strategie vormgegeven en we definiëren hoe het merk er precies uit ziet. Hierbij werken we in eerste instantie de grafische identiteit uit, maar wordt ook bepaald hoe het merk zich online gedraagt en op welke toon het communiceert met zijn doelgroep.

We integreren de combinatie van deze elementen in de merkidentiteit en creëren op die manier een herkenbaar visueel en contextueel verhaal dat vertrouwd aanvoelt.

VISUELE IDENTITEIT - TONE OF VOICE - MERKNAAM - FOTOGRAFIE - COPYWRITING - STORYTELLING - ILLUSTRATIE

DE BELEVING

Een merk wordt pas belangrijk als mensen het graag zien, en daarbij is timing en impact uiterst essentieel. Aanwezigheid zorgt voor opportuniteit: als het merk op het juiste moment duidelijk zijn waarde toont, maakt het een realistische kans op succes.

Alle relevante dragers zoals websites, belettering, drukwerken, campagnes en socialemediakanalen worden uitgewerkt volgens het praktische huisstijlhandboek, de gemaakte ontwerpen en de vooraf bepaalde strategie.

WEBONTWERP - WEB DEVELOPMENT - UX/UI - DRUKWERK - PACKAGING - SOCIAL MEDIA - SEO - MERCHANDISE